Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Ormanköy, Yeşilyurt, Soğuksu ve Aktefek Göleti Turumuz - 25 Kasım 2017

25 Kasım 2017'nin bu güzel gününde, Mehmet abi ve Sezgin hocamla birlikte güzel bir tur gerçekleştirelim istedik. Toplamda 80 km.yi bulan parkur olarak da Ormanköy, Yeşilyurt, Soğuksu, Aktefek, Yeniköy istikametini seçtik.

Uzun zamandan beri bu yolu kullanmamıştık. Geçen senelerde özellikle Soğuksu, Mağara Köyü arası yolu biraz bozuktu. Şimdi ise 10 numara asfalt yapmışlar, bu asfalt sadece bu köyler arası değil, en zirvede yer alan Kocatöngel'e kadar bile çıkıyordu. Bol oksijenli ve yokuşlu idman yapmak isteyenler için mükemmel bir parkur. Trafik ise yok denecek kadar az.

Bu günkü turumuz gezi ve keyif üzerineydi. Bu yüzden bir çok yerde mola verdik. Adeta güzel manzaraların tadını ve doğanın mis kokularını içimize çeke çeke yolculuk ettik. Bize hello diyenlere Aleykümselam diyerek cevap verdik. Daha önceden telefonla irtibat kurduğumuz bisikletçi dostumuz Ali Girginer'de motosikletiyle Adapazarı'ndan yanımıza gelerek buluştuk.

Soğuksu dere başı çay bahçesinde su şırıltısı ve kuşların cıvıltısında doyumsuz çaylarımızı yudumlarken Mehmet abimizin eski dostları ile maziye yelken açtık. Hoş sohbet ve çayın ardından Aktefek'e doğru yola devam ettik. Ali kardeşimizin de vakit sıkıntısı olduğundan çayın ardından dönmek zorunda kaldı, biz ise yolumuza devam ettik. Kendisine buradan teşekkür ediyoruz.

Soğuksu-Aktefek yolları yani bu bölgeler ormanla kaplı olduğundan sonbaharın yapraklarını ve kızıl rengini buralarda doyasıya seyrettik.

Gerçekten böyle yollarda pedal çevirmek insana huzur veriyor. Nihayetinde Aktefek Köyüne geliyoruz. Geçen sene burada yer alan gölete kışın kar varken gelmiştik. Şimdi de buraya kadar gelmişken buraya da uğramamak olmaz diyerekten hemen yönümüzü gölete çeviriyoruz.

Gölete vardığımızda kışın gördüğümüz o görkemli manzarayı göremiyoruz. Şu anda yağmur suları toprakla bütünleştiğinden suyun rengi çamura yakındı, ağaç yansımalarını ise güneşin tam tepeden bakmasından dolayı göremedik. Kışın kar varken buraya gelmek çok daha güzel olacak sanırım.
Bu güzel mekandan sonra mola vermeden evin yolunu tutuyoruz. Çok şükür kazasız belasız bir turu daha geride bırakıyoruz. Emeği geçenlere çok teşekkürler. Bir daha ki turlarda görüşmek dileğiyle