Sakarya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü

Kaynarca-Acarlar Longozu-Turnalı Gölü (Keşif) Kulaklı Gölü 02 Ekim 2016

02 Ekim 2016'nın güneşli güzel bir Pazar gününde gencinden yaşlısına yaklaşık olarak 20 kişilik güzel bir ekip ile merkeze 35 km. mesafede bulunan Keşkeği ile ünlü Kaynarca İlçesine doğru pedalladık. Kaynarca İlçesine vardığımızda burada düzenli olarak uğradığımız belediyenin karşısındaki yeme-içme tesisinde yemek ve ihtiyaç molası verdik.

Molanın ardından aynı istikametten grubun %80 i geri döndü. Biz 4 gönüllü ile bu tur bizi kesmez biraz daha gezelim diyerekten Kaynarcadan 20 km. mesafede bulunan Dünyada sadece 5 yerde olan ve ikisi Türkiye'de birisi de burada olan Acarlar Longozuna doğru yola koyulduk. Kaynarcadan 1 saat kadar inişli çıkışlı bol yokuşlu yolculuğumuzun ardından Acarlar Longozuna varıyoruz.

Longozun anlamı Subasar Orman demek. Bir orman düşünün ve bu ormanın içerisinin sularla kaplı olduğunu, içerisinde 243 farklı kuş türünün barındığı 10 km. uzunluğuna ve 1-2 km. genişliklere sahip olduğunu. Su nilüferlerini de unutmamak lazım. İnsan daha ne isteyebilir ki. Ayrıca burasının sit alanı olarak koruma altına alındığını da belirtmek isterim.

Güzel havalarda yerli ve yabancı turistlerin akınına uğrayan oldukça işlek güzel bir yer. Bunun yanısıra halka açık 300 mt. uzunluğunda yürüyüş bandı ve 2 adet yeme içme tesisi, bungalow evlerde mevcut. Bizde bu güzellikleri görmek ve yaşamak adına buraya geldik.

İçeri giriş tamamen ücretsiz. Bisikletlerimizi uygun bir yere kitleyerek 300 mt.lik yürüyüş bandında yürüyerek bütün güzellikleri ve yeşillikleri içimize işledik. Bol bol fotoğraflar çekildik. Yeni evli mutlu çiftlere mutluluklar diledik ve darısı bekarlara dedik.

Acarlar Longozu 300 mt.den ibaret değil tabikide ama halka açık alan şimdilik bu kadar yapıldı ve önümüzdeki sene 2-3 katına çıkacağı söylendi. Sık orman dokusuna sahip bu güzel yeri tahta küçük el sopaları ile itilen sallarla ormanın derinliklerinde gezmek çok daha güzel olurdu ama başka zamanlara inşallah.

1 saat kadar burada vakit geçirdikten sonra dönüş yoluna geçiyoruz. Geri dönerken 1-2 göl keşfi de yapalım istedik ve Kaynarcanın Turnalı köyüne doğru rotamızı çevirdik. Yolu köyün merkezine kadar güzel asfalt olduğunu söyleyebilirim. Köyün merkezine vardığımızda gölün yerini sorarak yol tarifi alıyoruz. Köyün merkezinden 1 km. kadar toprak yolda ilerleyerek göle varabileceğimizi öğrendik.

Hemen yola koyularak göle varıyoruz. Gölün genişliği 300 uzunluğu ise 600 mt.yi buluyor ve oldukça temiz. Burada balık tutanlarda vardı. Hatta gölü o kadar çok sevdik ki buraya çadırlı kamp yapmak bile istedik. En kısa zamanda inşallah diyelim. Buradan sonra yine bu köye 5 km mesafede bulunan Kulaklı göletine doğru yola koyuluyoruz. Göle vardığımızda yine güzel bir manzara bizi karşılıyor. Turnalı gölü ile benzer özelliklere sahip bir ancak su seviyesi biraz azalmış. Burası da kamp için oldukça uygun bir yer. Her iki göl içinde bakkal 1 km. mesafelerde mevcut. Her ikisinde ne kaynak suyu mevcut. Güzel bir hafta sonu geçirmek içinde ideal diyebilirim.

Bu iki güzel yeride keşfettikten sonra tekrar gelmek üzere yolculuğumuzu kazasız ve belasız tamamladık. Bir dahaki turlarda görüşmek dileğiyle